Як захистити кошти при покупках в інтернеті
Кредобанк закликає вас бути обережними та пильними під час здійснення переказів та розрахунків при купівлі/продажі товарів або послуг в інтернеті.
Особливо підступним є такий метод шахрайства як «фішинг». Фішинг — це один із методів соціальної інженерії, мета якого отримати конфіденційну інформацію, яку клієнт самостійно вводить на підмінному сайті (схожому на легітимний) для подальшого незаконного виведення коштів. Мета злочинців — змусити клієнта залишити конфіденційні дані своєї картки в платіжній формі на сайті. Шахраї створюють вебсайти, які візуально схожі на легітимні сервіси.
Однією із відомих схем є використання «фіктивного продавця» або «фіктивного покупця» при купівлі/продажу товарів або послуг в інтернеті. Дотримання нескладних правил дозволить захистити власні кошти при здійсненні розрахунків та переказів онлайн:
Якщо ви продавець товару, то необхідною інформацією для покупця є лише номер вашої платіжної картки.
Що вас повинно збентежити при продажу товару?
- Треті особи при телефонному дзвінку або в електронній формі на фішинговому сайті просять надати вас інформацію щодо терміну дії картки, CVV-код, коди з SMS про підтвердження на проведення операцій, пароль на вхід в онлайнбанкінг.
- Треті особи скеровують вас до банкомату з метою змінити/зняти ліміти платіжної картки для зарахування коштів.
Як вам діяти, щоб вберегтись від шахрайства при продажі товару?
- Не розголошуйте конфіденційну інформацію (термін дії картки, CVV-код, коди з SMS про підтвердження на проведення операцій, облікові дані для входу в онлайнбанкінг);
- Не піддавайтесь на прохання шахраїв провести будь-які дії в банкоматі, щоб нібито підтвердити зарахування коштів.
- Обговорюйте деталі продажу в межах особистого кабінету на правдивому сайті. Не переходьте в месенджери (Viber, Skype, Telegram, WhatsApp тощо);
- Перевіряйте сайт, на якому плануєте здійснити розрахунок — використовуючи ресурс «Чорний список» від Асоціації ЄМА на наявність шахрайських сайтів в списку або сервіс кіберполіції «STOP FRAUD».
Читайте також: ТОП-10 правил безпеки в інтернеті
Якщо ви є покупцем — будьте уважні та пильні у випадках, коли:
- Пропонують товар/послугу за зниженою ціною;
- Переводять спілкування у месенджер з особистого кабінету на вебсайті;
- Надсилають посилання на сайт для оформлення послуги;
- Просять зняти ліміти платіжної картки для проведення оплати, бо про це отримано сповіщення від банку;
- Попереджають, що ви отримаєте SMS для підтвердження замовлення щодо оплати товару або оформлення послуги;
- Розпитують конфіденційну інформацію (термін дії картки, CVV-код, коди підтвердження з SMS, облікові дані для входу в онлайнбанкінг).
Як діяти, щоб вберегтись від шахрайства при купівлі товару?
- Обговорюйте деталі купівлі в межах особистого кабінету на сайті. Не переходьте в месенджери (Viber, Skype, Telegram, WhatsApp тощо);
- Не розголошуйте конфіденційну інформацію (термін дії картки, CVV-код, коди підтвердження, облікові дані для входу в онлайнбанкінг);
- Завжди перевіряйте інформацію про продавця. Простий спосіб — ввести дані і номери телефонів в рядок пошуку в будь-якому пошуковому ресурсі і перевірити, чи є відгуки в мережі;
- Не відправляйте передоплату, не перевіривши дату реєстрації аккаунта на ресурсі.
Здійснювати покупки онлайн зручно, проте робіть це безпечно.
Ознайомтеся з корисними правилами безпеки.
Підписатися