Shape 57 - Medal (Flat) Shape Shape

Як захистити кошти при покупках в інтернеті

25 листопада 2022

Кредобанк закликає вас бути обережними та пильними під час здійснення переказів та розрахунків при купівлі/продажі товарів або послуг в інтернеті.

Особливо підступним є такий метод шахрайства як «фішинг». Фішинг — це один із методів соціальної інженерії, мета якого отримати конфіденційну інформацію, яку клієнт самостійно вводить на підмінному сайті (схожому на легітимний) для подальшого незаконного виведення коштів. Мета злочинців — змусити клієнта залишити конфіденційні дані своєї картки в платіжній формі на сайті. Шахраї створюють вебсайти, які візуально схожі на легітимні сервіси.

Однією із відомих схем є використання «фіктивного продавця» або «фіктивного покупця» при купівлі/продажу товарів або послуг в інтернеті. Дотримання нескладних правил дозволить захистити власні кошти при здійсненні розрахунків та переказів онлайн:

Якщо ви продавець товару, то необхідною інформацією для покупця є лише номер вашої платіжної картки.

Що вас повинно збентежити при продажу товару?

  • Треті особи при телефонному дзвінку або в електронній формі на фішинговому сайті просять надати вас інформацію щодо терміну дії картки, CVV-код, коди з SMS про підтвердження на проведення операцій, пароль на вхід в онлайнбанкінг.
  • Треті особи скеровують вас до банкомату з метою змінити/зняти ліміти платіжної картки для зарахування коштів.

Як вам діяти, щоб вберегтись від шахрайства при продажі товару?

  • Не розголошуйте конфіденційну інформацію (термін дії картки, CVV-код, коди з SMS про підтвердження на проведення операцій, облікові дані для входу в онлайнбанкінг);
  • Не піддавайтесь на прохання шахраїв провести будь-які дії в банкоматі, щоб нібито підтвердити зарахування коштів.
  • Обговорюйте деталі продажу в межах особистого кабінету на правдивому сайті. Не переходьте в месенджери (Viber, Skype, Telegram, WhatsApp тощо);
  • Перевіряйте сайт, на якому плануєте здійснити розрахунок — використовуючи ресурс «Чорний список» від Асоціації ЄМА на наявність шахрайських сайтів в списку або сервіс кіберполіції «STOP FRAUD».

Читайте також: ТОП-10 правил безпеки в інтернеті

Якщо ви є покупцем — будьте уважні та пильні у випадках, коли:

  • Пропонують товар/послугу за зниженою ціною;
  • Переводять спілкування у месенджер з особистого кабінету на вебсайті;
  • Надсилають посилання на сайт для оформлення послуги;
  • Просять зняти ліміти платіжної картки для проведення оплати, бо про це отримано сповіщення від банку;
  • Попереджають, що ви отримаєте SMS для підтвердження замовлення щодо оплати товару або оформлення послуги;
  • Розпитують конфіденційну інформацію (термін дії картки, CVV-код, коди підтвердження з SMS, облікові дані для входу в онлайнбанкінг).

Як діяти, щоб вберегтись від шахрайства при купівлі товару?

  • Обговорюйте деталі купівлі в межах особистого кабінету на сайті. Не переходьте в месенджери (Viber, Skype, Telegram, WhatsApp тощо);
  • Не розголошуйте конфіденційну інформацію (термін дії картки, CVV-код, коди підтвердження, облікові дані для входу в онлайнбанкінг);
  • Завжди перевіряйте інформацію про продавця. Простий спосіб — ввести дані і номери телефонів в рядок пошуку в будь-якому пошуковому ресурсі і перевірити, чи є відгуки в мережі;
  • Не відправляйте передоплату, не перевіривши дату реєстрації аккаунта на ресурсі.

Здійснювати покупки онлайн зручно, проте робіть це безпечно.

Ознайомтеся з корисними правилами безпеки.

Підписатися
Цілодобовий контакт-центр