Віктор Карпінець: Кредобанк обслуговує 12% грошового потоку торгівлі між Україною та Польщею
Інтерв'ю з директором Центру розвитку українcько-польського бізнесу АТ «Кредобанк» Віктором Карпінцем для видання eDialog.
Стратегія Кредобанку передбачає, що банк буде рости швидше за ринок. Створення в структурі банку Центру розвитку українсько-польського бізнесу свідчить про те, що потенціал польсько-українського економічного співробітництва оцінюється позитивно. Які завдання стоять перед Центром?
Стратегічно важливим рішенням для Кредобанку та PKO Bank Polskі було відкриття Центру розвитку українсько-польського бізнесу, щоб створити сприятливі умови для залучення інвесторів не лише з Польщі, а й з інших країн. Великий кредит довіри викликає у наших клієнтів належність Кредобанку до групи капіталу PKO Bank Polskі, яка зарекомендувала себе на польському фінансовому ринку як структура, що використовує найсучасніші технології, надає якісне обслуговування та різноманітні фінансові рішення для бізнесу.
Центр надає підтримку польським компаніям в Україні в отриманні фінансування для бізнесу під гарантії PKO Bank Polski. Ми сприяємо успішній реалізації експорту-імпорту між Україною та Польщею завдяки широкому спектру пропозицій фінансування та доступу до швидких банківських операцій.
Ми прагнемо бути банком українсько-польського бізнесу, орієнтованого на глобальні ринки. На сьогодні PKO Bank Polskі має свої представництва в Чехії, Словаччині та Німеччині, що відкриває перед нашими клієнтами широкі можливості.
Всі банки зацікавлені у залученні бізнес-клієнтів. Чим відрізняється пропозиція Кредобанку для польських та українських компаній?
Однією з цікавих пропозицій для бізнес-клієнтів — експортерів-імпортерів — в межах групи є послуга «Intercompany payments» в системі SWIFT, яка дає можливість підприємствам здійснювати швидкі (в один день) перекази з Польщі в Україну та навпаки, маючи при цьому нижчий тариф. Час — це гроші, особливо в міжнародній торгівлі.
Ми завжди намагаємося правильно структурувати проєкти фінансування бізнесу клієнтів з обох сторін, і українських, і польських, а також здійснюємо повний супровід — як довірена особа для іноземного клієнта.
Звичайно, як Центр розвитку українсько-польського бізнесу ми зацікавлені у збільшенні частки в зовнішньоторговельному обороті та співпраці з клієнтами, які здійснюють експортні або імпортні операції. За 2020 рік 12% грошових потоків, тобто 841 млн доларів США, зовнішньоторговельного обороту Польщі та України проходили через Кредобанк. Відповідно, ми перебуваємо в постійному пошуку нових цікавих фінансових рішень для клієнтів цього сегменту. Кредобанк визначає проєкти, дивлячись з перспективи цілей клієнта, а не функціональності банку. Ми пропонуємо документарні акредитиви, різноманітні банківські гарантії, документарне інкасо, індивідуальний тарифний пакет «Українсько-Польський бізнес» для ведення банківського рахунку в Кредобанку та ін. Наші клієнти — це зареєстровані в Україні компанії з польським капіталом понад 10%, компанії, які ведуть активну експортну або імпортну діяльність з Польщею, а також партнери банку. Ми обслуговуємо в Кредобанку понад 4200 клієнтів даного сегменту, з них більш ніж 330 — це компанії з польським капіталом.
Можу впевнено говорити, що наш Центр є не лише фінансовим радником, а й гідом, що допомагає пізнати ринок України й залучити до співпраці нових бізнес-партнерів, які також є нашими потенційними клієнтами. З іншого боку, використовуючи інструменти нашого банку, клієнт отримує захищеність та безпеку власних коштів і бізнесу в цілому.
Які переваги для клієнтів має синергія між Кредобанком і PKO Bank Polski? На які бонуси з боку найбільшого польського банку, який також діє на українському ринку банківських послуг, можуть розраховувати ваші клієнти?
Головною перевагою співпраці нашого Центру з PKO Bank Polski є можливість завжди бути в тренді всіх останніх банківських новинок, які використовуються клієнтами в європейських країнах, та якісна і швидка комунікація з менеджерами PKO Bank Polski й України, що дозволяє передавати інформацію нашим потенційним клієнтам без посередництва.
Ми часто отримуємо прохання про відкриття рахунків у PKO Bank Polski для ведення бізнесу в Польщі. Також до нас звертаються потенційні клієнти з Польщі для надання консультацій щодо відкриття рахунків та отримання фінансування для розвитку бізнесу в Україні. Зрештою, українці також активно цікавляться можливостями створення та розвитку бізнесу в Польщі. Усі ці відносини створюють певну синергію між PKO Bank Polski, клієнтом та Кредобанком, і ми знаходимось у центрі цих відносин.
Уявімо вас у ролі інвестиційного консультанта. У який бізнес, на вашу думку, варто вкладати свої гроші, час, ідеї? Що є надією для української економіки і можливістю для інвесторів?
Сьогодні є кілька привабливих напрямків, які можуть бути цікавими для інвесторів: вони відображені як індикатори змін у ВВП та зовнішньоекономічній діяльності Польщі й України.
Ріст чи падіння експорту й імпорту України тісно пов’язані з показниками ВВП. Проаналізувавши зовнішньоторговельну діяльність України та Польщі, ми бачимо, що у 2020 р. товарообіг становив 7,36 млрд дол. США, з чого експорт в Польщу складав 3,27 млрд, а імпорт з Польщі - 4,08 млрд дол. США.
Минулого року наш ВВП зріс за рахунок торгівлі та сільськогосподарської продукції. Україна менше імпортувала паливо з Польщі, але при цьому зріс імпорт полімерних матеріалів і виробів з пластмаси, меблів, електротехніки. Значно зріс експорт молочної продукції, яєць та птиці в Україні та Польщі. Коштом дешевих робочих ресурсів Україна збільшила темпи виробництва й експорту електротехніки. Понад 30% українського експорту в Польщу займають руди та метал, попит на які збільшується зі зростанням польської економіки.
Нині конкурентоспроможною вважається українська меблева промисловість, в яку варто інвестувати. Потреба українського сільського господарства в елеваторах і суднах для нарощування обсягів експорту аграрної продукції спонукає розвивати суднобудування. До прикладу, компанія-зернотрейдер Нібулон інвестує у цю галузь, щоб удосконалити процес транспортування аграрної продукції,
Клієнт приходить у банк, в банку зустрічає співробітника. Який досвід роботи директора Центру розвитку українсько-польського бізнесу Кредобанку?
Для успішної та продуктивної співпраці особливо важливим є перше враження клієнта. Головне в роботі банку — це повага до кожного: юридична чи фізична особа, резидент чи нерезидент мають свої потреби та побажання. І ми маємо забезпечити це на всі 100%, адже саме від цього залежить, яким буде клієнтський досвід. Американський бізнесмен Сем Волтон, власник торговельної мережі Walmart, колись сказав: «Є тільки один шеф — це Клієнт. Він може звільнити кожного в компанії, від президента до пересічного робітника, просто витрачаючи свої гроші в іншому місці».
Мій 16-річний досвід роботи у банківській сфері показав, що з клієнтами потрібно будувати довготривалі й надійні ділові відносини. Сподіваюсь, що мій досвід принесе користь також Кредобанку та його клієнтам. Найголовніше у таких стосунках — це чесність та дотримання усіх домовленостей. Банк має стати для клієнта партнером. Для мене зустрічі з новими клієнтами — це завжди початок нових ділових відносин й створення нового клієнтського досвіду. До того ж для власного розвитку кожному банкіру потрібно читати профільну літературу, вивчати іноземні мови, відвідувати навчально-розвиткові заходи, займатися спортом та опановувати нові технології, щоб рухатися в ногу з часом, бо світ не стоїть на місці!
Дякуємо за розмову!
Читайте оригінал розмови тут.