АТ «КРЕДОБАНК» не припиняв фінансування агросектору у кризу
Банки завжди в полі зору журналу «Зерно», адже без них годі націлюватися на інвестиційні проекти, та й поточне фінансування завжди актуальне для аграріїв. Виробництво — циклічне, врожай зростає вісім місяців, аж поки починається його реалізація, і продавати одразу після жнив — справа не виграшна. Тому тривалий період компанія існує практично без надходжень, а от статті витрат ніхто не скасовує, більшість із них щомісячні й регулярні… Добрий банк був би надійним товаришем і партнером у специфічній діяльності. Можливо, ним може стати банк з іноземним капіталом? Як взагалі налаштовані банки, чи не проти співпраці з агрокомпаніями? Як у них справи?
На наші запитання відповідає Олександр Чумак, виконавчий директор напрямку корпоративного бізнесу та малого і середнього бізнесу АТ «КРЕДОБАНК».
— Банківську систему лихоманить. Криза робить свою справу — прибирає з ринку неефективні або псевдо-структури. Як почувається АТ «КРЕДОБАНК» у ці каламутні часи? Є репутація, досвід, рівень, але ж не буває островів щастя в океані нещасть…
— У сучасній ситуації ПАТ «КРЕДОБАНК» почувається достатньо впевнено. Це підтверджують його фінансові результати. Так, за підсумками першого півріччя 2015 року АТ «КРЕДОБАНК» отримав понад 55,3 мільйона гривень чистого прибутку. В банку зростають кошти як юридичних, так і фізичних осіб. Це відбувається завдяки тому, що в нинішні непевні часи більшою довірою користуються банки з іноземним, а особливо — з європейським капіталом. АТ «КРЕДОБАНК» є саме таким, його акціонер —найбільший банк Польщі, установа з державним капіталом РКО Bank Polski S. A, сума активів якого дорівнює 85% усього банківського сектору України.
— Яка позиція АТ «КРЕДОБАНК» в рейтингу НБУ, який розмір капіталу і яка динаміка? Чи зростає рейтингове місце?
— Сьогодні ПАТ «КРЕДОБАНК» входить до другої групи «Великі банки» за класифікацією НБУ та за підсумками І кварталу 2015 року посідає 27-ме місце серед працюючих українських банків. ПАТ «КРЕДОБАНК» також перебуває на лідерських позиціях різноманітних рейтингів 2015 року. Так, банк очолив список найжиттєздатніших банків України за версією журналу Forbes та рейтинг надійності депозитів українських банків від агентства «Стандарт-рейтинг», а овердрафти та автокредити банку посіли третє місце у щорічному дослідженні «50 провідних банків України» від компанії «Фінансовий клуб».
— Парадокс вітчизняної економіки: банки та страхові компанії якнайменше уваги звертають на найбільш стабільну та зростаючу галузь — агробізнес. Яка точка зору менеджменту ПАТ «КРЕДОБАНК» на співпрацю з агросектором?
— У багатьох банків, зокрема із західним капіталом, до агросектору особливе ставлення. Не є винятком і АТ «КРЕДОБАНК». Для нас агробізнес — стратегічний напрямок, який ми оцінюємо дуже високо як за потенціалом, так і за станом захищеності від валютних, політичних та інших криз.
— У кризові часи чи продовжує банк кредитування та якими критеріями керується для відбору позичальників? Який спектр послуг пропонує? Адже нині на агроринку актуальні банківські векселі та гарантії, фінансування експортно-імпортних операцій, є попит на касове обслуговування тощо.
— При відборі позичальника АТ «КРЕДОБАНК» перш за все керується його репутаційною та історичною інформацією, яка зазвичай дає відповідь на багато запитань. Це, зокрема, кредитна історія та навантаження, стабільність роботи та розвиток. Фінансування ж як здійснювалося згідно зі стратегією та планами, так і триває, воно не зупинялося. Це як кров у тілі людини. До речі, банк не зупиняв фінансування не лише агросектору, а й інших напрямків (роздрібний бізнес, корпоративний сегмент, малий та середній бізнес).
— Не будемо критися, агробізнес — примхливий та вибагливий клієнт. Чимало серйозних компаній та сильних господарів уникають банківського кредитування, непогано використовуючи оборотні кошти. Чим може зацікавити агропіді іриємця співпраця саме з АТ «КРЕДОБАНК»? Можливо, у вас смачніша кава та тістечка? Чи, невже таке буває, ваш менеджмент добре обізнаний у специфіці агробізнесу, де оборот капіталу — вісім місяців, і клієнт потребує тривалого фінансування упродовж виробничого циклу, а потім отримує на рахунки багатомільйонну виручку за вирощений урожай?
— До розробки нормальних умов фінансування, які відповідають очікуванням аграрних клієнтів та відображають специфіку їх бізнесу, долучалися як українські, так і західні фахівці. І лише після аналізу та досвіду ПАТ «КРЕДОБАНК» розпочав окрему програму агрофінансування, яка сьогодні вже розповсюджена по всій Україні, у регіонах, де присутній АТ «КРЕДОБАНК» (а він наявний усюди). А кава і тістечка більше до смаку при підписанні угод у відділенні банку.
— Чи не налякає кредитний відділ банку звична для агропідприємця операція — будівництво елеватора або насінневого и переробного заводу, коли інвестувати треба десяток мільйонів доларів з окупністю у кілька років?
— На сьогодні АТ «КРЕДОБАНК» має практичні приклади успішно реалізованих проектів, тому всі подібні наступні розглятимуться ще швидше та простіше.
— Як щодо зручності спілкування банку і клієнта? Яка мережа у АТ «КРЕДОБАНК», банкомати, сервісні пункти?
— Сьогодні мережа банку налічує 109 відділень у всіх областях України, за винятком Полтавської. Але й у Полтаві ми плануємо відкрити відділення найближчим часом. Що ж до банкоматів, то сьогодні для клієнтів АТ «КРЕДОБАНК» їх кількість вже не має значення, оскільки у нових тарифних пакетах ми пропонуємо безкоштовне зняття готівки у будь-якому банкоматі України.
— І останнє — ціни… Відсотки кредиту, вартість обслуговування? Чи має АТ «КРЕДОБАНК» ексклюзив у цьому питанні, адже облікова ставка НБУ диктує правила гри однакові для всіх?
— На нашу думку, ціноутворення в актуальному часі в ПАТ «КРЕДОБАНК» є найзручнішим та чи не найпрозорішим на ринку. Бо банк проводить політику прозорості, довіри та клієнтоорієнтованості. Ми враховуємо всі потреби та особливості бізнесу. Саме такі умови співпраці обирають більшість як іноземних, так і вітчизняних компаній, присутніх на українському ринку.
Журнал «Зерно»
05 вересня 2015 року