Олег Нога: «Ми хочемо масштабувати бізнес за рахунок задоволеного клієнта та постійного вдосконалення процесів»
Про зміну стратегії, внутрішні трансформації, попри все успішний 2020 рік та запровадження нових технологічних рішень в інтерв'ю banker.ua розповів заступник голови правління Кредобанку Олег Нога.
— Яким виявився рік, що минув, для Кредобанку? Як проходить процес адаптації у постпандемійний період?
— Минулий рік був непростим, ніхто не очікував появи «чорного лебедя» у вигляді пандемії. Попри усі проблеми, спричинені через кризу, в нас відкрилися нові можливості, якими потрібно користуватися. Критично важливим для будь-якої організації, й поготів для банківського сектору, є вміння бути еластичними, швидко адаптуватися і впроваджувати актуальні зміни, щоб максимально комфортно вийти з кризи.
Якщо говорити про Кредобанк, то незважаючи на все, рік був успішним для нас. По-перше, ми фактично виконали ті плани, які ставили собі на 2020 рік ще до появи COVID-19.
По-друге, ми нарощуємо свою діяльність, наші активи зросли за рік більше ніж на 30%. Кредобанк є кращим за більшістю основних фінансових показників, аніж банківський ринок загалом. Зокрема, динаміка росту кредитного та депозитного портфелів банку є кращою, аніж середня така динаміка по банківському сектору за 2020 рік. Також, станом на січень 2021 року, частка непрацюючих кредитів у кредитному портфелі банку виглядала значно краще, ніж в середньому по банківській системі, і складала всього 9,19%.
Якщо говорити про фінансовий результат — ми отримали більше півмільярда гривень прибутку за 2020 рік. Початок 2021 року за фінансовим результатом є історично найкращим для Банку. Кредобанк зберіг лідерство в темпах нарощення бізнесу в частині кредитування фізичних осіб, зокрема іпотечні кредити банку становили 28% загального обсягу нових іпотек в банківському секторі України, а автокредитування — з ринковою часткою 15% за підсумками 2020 року. Окрім того, банк зберіг позицію лідера на ринку кредитування придбання вживаних автомобілів. Ми не зупинилися, а продовжували активну співпрацю з клієнтами.
Одним з індикаторів цього є наша нагорода, яку ми отримали вже у лютому цього року. Банк був визнаний переможцем в рейтингу «Банки-2021» від агентства «Фінансовий клуб» у номінації «Роздрібний банк» серед великих банків іноземних банківських груп за абсолютний приріст гривневих кредитів фізичних осіб за січень-листопад 2020 року. І це одна з найбільших нагород, якою ми пишаємося за минулий рік.
Окрім того, в поточному році Кредобанк увійшов в трійку лідерів серед великих роздрібних банків України в рейтингу надійності за версією ділового видання «Фокус», а також стабільно зберігає друге місце у рейтингу надійності банківських депозитів від рейтингового агентства «Стандарт-рейтинг».
Процес адаптації до нових умов ще триває, оскільки пандемія набирає обертів, тим паче йде третя хвиля пандемії. І ситуація може надалі погіршуватися, тому ми працюємо над подальшим прийняттям рішень, які збережуть наших працівників, дадуть їм можливість безпечно працювати. На даний час в банку тривають проекти щодо трансформації, створення нових динамічних робочих місць, підвищення ефективності віддаленої роботи. Потрібно мінімізувати офлайн-зустрічі працівників, при цьому не зменшуючи ефективності співпраці. На сьогодні понад 50% працівників Головного офісу працюють віддалено.
З іншого боку, ми також дбаємо про клієнтів, їхню безпеку, та докладаємо максимальних зусиль, щоб все працювало і всі були задоволені в такий непростий час. З перших днів пандемії у банку було створено робочу групу, яка відповідає за діяльність в умовах COVID-19.
— 2020 рік однозначно вплинув на всі банківські процеси, в тому числі і внутрішні. Яких змін зазнала ваша стратегія розвитку, та які нові можливості останнім часом відкрив для себе Кредобанк?
— У 2020 році ми успішно завершили попередню трирічну стратегію, яка почалася 2017 року. Ми повністю покрили за рахунок прибутку збитки минулих років, спричинені попередніми кризами. Тож банк тепер є прибутковим, і ми працюємо над збільшенням нашого капіталу. Цього року ми розпочали реалізацію нової стратегії Кредобанку, яка триватиме також три роки.
Серед нових змін, які стартував банк, є наші оновлені віддалені канали обслуговування. Нам вдалося впровадити багато нового функціоналу для клієнтів. Адаптувалася корпоративна культура в частині впровадження змін — розвинули співпрацю в командному форматі, використовуючи такі підходи, як Agile/Scrum, що дало нам комфорт у часі.
— Вимоги клієнтів зараз дуже швидко змінюються та йдуть у бік дистанційного обслуговування. Наскільки Кредобанк дослухається до потреб своїх клієнтів? Чи вдається бути з ними на одній хвилі, або ж банк трохи інакше бачить свій розвиток?
— Для нас потреби клієнта завжди в пріоритеті. Кредобанк постійно моніторить зміни на фінансовому ринку, щоб створювати максимально комфортні та вигідні умови й пропозиції для клієнтів. Ми є частиною потужної групи PKO Bank Polski, яка працює відповідно до європейських стандартів.
За 2020 рік Банк увійшов до ТОП-10 рейтингу digital-банків України за версією інтернет-порталу banker.ua — посів 6-те місце за рівнем популярності веб-сайту, 7-ме місце за кількістю брендових запитів Google на території України та 10-те місце за активністю щодо роботи з відгуками клієнтів у мережі Інтернет.
— У чому ви вбачаєте подальші точки зросту Кредобанку? Що запланували втілити цього року?
— У нас є п’ять основних опорних напрямків. Один із них — «банк відносин», а саме задоволений клієнт, для нас цей чинник є найголовнішим. Другий масштабування бізнес, надалі залишатися на провідних позиціях в іпотечному та автокредитуванні, лізингу, розвитку нашої кредитної карти. Зараз ми працюємо над новим універсальним продуктом. Це цілий пакет, з яким ми плануємо вийти в кінці першого півріччя. Новий продукт дасть багато переваг нашим існуючим клієнтам та допоможе банку залучити нових клієнтів.
У Кредобанку для юридичних осіб є програми, які ми будемо розвивати, — це агронапрямок, в якому ми уклали ряд договорів із міжнародними компаніями на поставку їхньої сільгосптехніки, бо це важливо для нашого ринку. Також є державні програми для МСБ, наприклад, програма «Доступні кредити 5−7−9%», яка є вигідним інструментом для підтримки розвитку українського бізнесу в сучасних непростих економічних умовах, спричинених пандемією коронавірусу. Розвиток роботи з бізнесом — другий важливий напрямок роботи банку.
Третій напрямок — цифрова трансформація. Кредобанк планує у 2021 році розширити можливості дистанційного і безпаперового отримання банківських послуг та інтегруватися з державними реєстрами для того, щоб інформація була в цифровому форматі.
Кредобанк планує впровадити такі рішення, як ідентифікація через застосунок «Дія», оптимізувати процес відкриття рахунків онлайн. Ми продовжуємо переводити процеси, які відбуваються в банку, на цифрову платформу BPM online від Terrasoft, що пришвидшить і покращить їхню якість.
Ще один напрямок, в якому ми дуже тісно співпрацюємо з нашою материнською компанією PKO Bank Polski, — це продукти та послуги для клієнтів, що перебувають в Польщі, пришвидшення переказів із Польщі до України.
І останній напрямок — це безпека, вона є невід'ємним аспектом у банківській діяльності, тому у нас також стоїть на порядку денному. У нас є низка нових систем, які ми хочемо впровадити. Вони потребують значних ресурсів, зміни архітектури, це будуть масштабні проекти.
banker.ua, травень 2021 Читайте розгорнуте інтерв'ю за посиланням
1. Адміністратором зазначених даних по замовленню банківських послуг є ПАТ "КРЕДОБАНК"
2. КРЕДОБАНК забезпечує конфіденційність отриманої інформації
3. Для вияснення додаткових параметрівпослуги/продукту працівник банку зконтактуєтьсяз Вами, за зазначеним номером телефону
4. З умовами надання ПАТ «Кредобанк» згоду на обробку моїх персональних даних, отримання інформації, пропозицій щодо надання банківськихпослуг ознайомлений та погоджуюсь
1. Адміністратором зазначених даних по замовленню банківських послуг є ПАТ "КРЕДОБАНК"
2. КРЕДОБАНК забезпечує конфіденційність отриманої інформації
3. Для вияснення додаткових параметрівпослуги/продукту працівник банку зконтактуєтьсяз Вами, за зазначеним номером телефону
4. З умовами надання ПАТ «Кредобанк» згоду на обробку моїх персональних даних, отримання інформації, пропозицій щодо надання банківськихпослуг ознайомлений та погоджуюсь
404
Ooops... Щось пішло не так або сторінка не знайдена.