Shape 57 - Medal (Flat) Shape Shape

Олег Нога: «Ми хочемо масштабувати бізнес за рахунок задоволеного клієнта та постійного вдосконалення процесів»

Про зміну стратегії, внутрішні трансформації, попри все успішний 2020 рік та запровадження нових технологічних рішень в інтерв'ю banker.ua розповів заступник голови правління Кредобанку Олег Нога.

— Яким виявився рік, що минув, для Кредобанку? Як проходить процес адаптації у постпандемійний період?

— Минулий рік був непростим, ніхто не очікував появи «чорного лебедя» у вигляді пандемії. Попри усі проблеми, спричинені через кризу, в нас відкрилися нові можливості, якими потрібно користуватися. Критично важливим для будь-якої організації, й поготів для банківського сектору, є вміння бути еластичними, швидко адаптуватися і впроваджувати актуальні зміни, щоб максимально комфортно вийти з кризи.

Якщо говорити про Кредобанк, то незважаючи на все, рік був успішним для нас. По-перше, ми фактично виконали ті плани, які ставили собі на 2020 рік ще до появи COVID-19.

По-друге, ми нарощуємо свою діяльність, наші активи зросли за рік більше ніж на 30%. Кредобанк є кращим за більшістю основних фінансових показників, аніж банківський ринок загалом. Зокрема, динаміка росту кредитного та депозитного портфелів банку є кращою, аніж середня така динаміка по банківському сектору за 2020 рік. Також, станом на січень 2021 року, частка непрацюючих кредитів у кредитному портфелі банку виглядала значно краще, ніж в середньому по банківській системі, і складала всього 9,19%.

Якщо говорити про фінансовий результат — ми отримали більше півмільярда гривень прибутку за 2020 рік. Початок 2021 року за фінансовим результатом є історично найкращим для Банку. Кредобанк зберіг лідерство в темпах нарощення бізнесу в частині кредитування фізичних осіб, зокрема іпотечні кредити банку становили 28% загального обсягу нових іпотек в банківському секторі України, а автокредитування — з ринковою часткою 15% за підсумками 2020 року. Окрім того, банк зберіг позицію лідера на ринку кредитування придбання вживаних автомобілів. Ми не зупинилися, а продовжували активну співпрацю з клієнтами.

Одним з індикаторів цього є наша нагорода, яку ми отримали вже у лютому цього року. Банк був визнаний переможцем в рейтингу «Банки-2021» від агентства «Фінансовий клуб» у номінації «Роздрібний банк» серед великих банків іноземних банківських груп за абсолютний приріст гривневих кредитів фізичних осіб за січень-листопад 2020 року. І це одна з найбільших нагород, якою ми пишаємося за минулий рік.

Окрім того, в поточному році Кредобанк увійшов в трійку лідерів серед великих роздрібних банків України в рейтингу надійності за версією ділового видання «Фокус», а також стабільно зберігає друге місце у рейтингу надійності банківських депозитів від рейтингового агентства «Стандарт-рейтинг».

Процес адаптації до нових умов ще триває, оскільки пандемія набирає обертів, тим паче йде третя хвиля пандемії. І ситуація може надалі погіршуватися, тому ми працюємо над подальшим прийняттям рішень, які збережуть наших працівників, дадуть їм можливість безпечно працювати. На даний час в банку тривають проекти щодо трансформації, створення нових динамічних робочих місць, підвищення ефективності віддаленої роботи. Потрібно мінімізувати офлайн-зустрічі працівників, при цьому не зменшуючи ефективності співпраці. На сьогодні понад 50% працівників Головного офісу працюють віддалено.

З іншого боку, ми також дбаємо про клієнтів, їхню безпеку, та докладаємо максимальних зусиль, щоб все працювало і всі були задоволені в такий непростий час. З перших днів пандемії у банку було створено робочу групу, яка відповідає за діяльність в умовах COVID-19.

— 2020 рік однозначно вплинув на всі банківські процеси, в тому числі і внутрішні. Яких змін зазнала ваша стратегія розвитку, та які нові можливості останнім часом відкрив для себе Кредобанк?

— У 2020 році ми успішно завершили попередню трирічну стратегію, яка почалася 2017 року. Ми повністю покрили за рахунок прибутку збитки минулих років, спричинені попередніми кризами. Тож банк тепер є прибутковим, і ми працюємо над збільшенням нашого капіталу. Цього року ми розпочали реалізацію нової стратегії Кредобанку, яка триватиме також три роки.

Серед нових змін, які стартував банк, є наші оновлені віддалені канали обслуговування. Нам вдалося впровадити багато нового функціоналу для клієнтів. Адаптувалася корпоративна культура в частині впровадження змін — розвинули співпрацю в командному форматі, використовуючи такі підходи, як Agile/Scrum, що дало нам комфорт у часі.

— Вимоги клієнтів зараз дуже швидко змінюються та йдуть у бік дистанційного обслуговування. Наскільки Кредобанк дослухається до потреб своїх клієнтів? Чи вдається бути з ними на одній хвилі, або ж банк трохи інакше бачить свій розвиток?

— Для нас потреби клієнта завжди в пріоритеті. Кредобанк постійно моніторить зміни на фінансовому ринку, щоб створювати максимально комфортні та вигідні умови й пропозиції для клієнтів. Ми є частиною потужної групи PKO Bank Polski, яка працює відповідно до європейських стандартів.

За 2020 рік Банк увійшов до ТОП-10 рейтингу digital-банків України за версією інтернет-порталу banker.ua — посів 6-те місце за рівнем популярності веб-сайту, 7-ме місце за кількістю брендових запитів Google на території України та 10-те місце за активністю щодо роботи з відгуками клієнтів у мережі Інтернет.

— У чому ви вбачаєте подальші точки зросту Кредобанку? Що запланували втілити цього року?

— У нас є п’ять основних опорних напрямків. Один із них — «банк відносин», а саме задоволений клієнт, для нас цей чинник є найголовнішим. Другий масштабування бізнес, надалі залишатися на провідних позиціях в іпотечному та автокредитуванні, лізингу, розвитку нашої кредитної карти. Зараз ми працюємо над новим універсальним продуктом. Це цілий пакет, з яким ми плануємо вийти в кінці першого півріччя. Новий продукт дасть багато переваг нашим існуючим клієнтам та допоможе банку залучити нових клієнтів.

У Кредобанку для юридичних осіб є програми, які ми будемо розвивати, — це агронапрямок, в якому ми уклали ряд договорів із міжнародними компаніями на поставку їхньої сільгосптехніки, бо це важливо для нашого ринку. Також є державні програми для МСБ, наприклад, програма «Доступні кредити 5−7−9%», яка є вигідним інструментом для підтримки розвитку українського бізнесу в сучасних непростих економічних умовах, спричинених пандемією коронавірусу. Розвиток роботи з бізнесом — другий важливий напрямок роботи банку.

Третій напрямок — цифрова трансформація. Кредобанк планує у 2021 році розширити можливості дистанційного і безпаперового отримання банківських послуг та інтегруватися з державними реєстрами для того, щоб інформація була в цифровому форматі.

Кредобанк планує впровадити такі рішення, як ідентифікація через застосунок «Дія», оптимізувати процес відкриття рахунків онлайн. Ми продовжуємо переводити процеси, які відбуваються в банку, на цифрову платформу BPM online від Terrasoft, що пришвидшить і покращить їхню якість.

Ще один напрямок, в якому ми дуже тісно співпрацюємо з нашою материнською компанією PKO Bank Polski, — це продукти та послуги для клієнтів, що перебувають в Польщі, пришвидшення переказів із Польщі до України.

І останній напрямок — це безпека, вона є невід'ємним аспектом у банківській діяльності, тому у нас також стоїть на порядку денному. У нас є низка нових систем, які ми хочемо впровадити. Вони потребують значних ресурсів, зміни архітектури, це будуть масштабні проекти.

banker.ua, травень 2021
Читайте розгорнуте інтерв'ю за посиланням

Друкована версія журналу

Цілодобовий контакт-центр