Чек-лист перевірки імпортного договору
1. Реквізити усіх сторін договору:
- назва, (номер держреєстрації: для Польщі — KRS, NIP);
- адреса реєстрації (країна, місто, вулиця, будинок);
- банківські реквізити клієнта: обов’язково зазначені реквізити в АТ «КРЕДОБАНК»;
- банківські реквізити нерезидента: SWIFT, назва, адреса банку-нерезидента;
- IBAN або account нерезидента.
2. Предмет договору:
якщо в даному розділі передбачені документи, що є невід'ємною частиною договору — клієнт обов’язково повинен подати їх у банк! (додаткові угоди, специфікації, рахунки-фактури тощо).
3. Умови оплати:
якщо клієнт планує здійснювати попередню оплату — це має бути передбачено умовами договору клієнт повинен подавати в банк усі документи, які передбачені в договорі для здійснення попередньої оплата чи оплати по факту надання послуг/поставки продукції.
4. Порядок сплати комісій
при здійснення переказу іноземної валюти за кордон комісія за переказ проставляється згідно з умовами договору.
Можливі варіанти:
OUR — всі комісії за рахунок відправника — відправник сплачує комісії свого банку та банків-посередників.
SHA — комісії банку відправника сплачує відправник, а комісії банків-посередників — сплачуються за рахунок одержувача, тобто стягуються з суми переказу при його виконанні.
BEN — всі комісії за рахунок одержувача — комісії банку відправника та банків посередників стягуються з суми переказу при його виконанні. У випадку, коли умовами договору не передбачено порядок сплати комісії, клієнт такий порядок визначає самостійно, проставляючи вид комісії у своєму платіжному дорученні в іноземній валюті.
5. Умови поставки (якщо договір на поставку продукції):
умови договору повинні давати відповідь на питання: звичайний імпорт чи імпорт без ввезення, оскільки:
- для здійснення операцій з купівлі/переказу іноземної валюти по договору, що передбачає імпорт без ввезення, будуть вимагатись додаткові документи згідно з «Положенням про порядок здійснення уповноваженими установами аналізу та перевірки документів (інформації) про валютні операції», затвердженого постановою НБУ № 8 від 02.02.2019 р;
- для подання звітності в НБУ за операціями з імпорту без ввезення передбачені окремі коди показників.
6. Дата укладення договору та дата терміну дії договору:
у випадку, коли термін дії договору завершився, а клієнт має невиконані зобов’язання в частині здійснення оплати за продукцію/послуги, які отримані до дати закінчення терміну дії договору, операції з купівлі/переказу іноземної валюти на виконання таких зобов’язань здійснюють без вимоги подання в банк додатку до договору про продовження терміну дії.
Регламент
Валютна операція | Час подання | Термін виконання |
Купівля валюти | до 10:00 | з 14:00 до 16:00 * |
Обмін (конвертація) валюти | до 12:00 — при поданні заяви в онлайн-банкінгу KredoBank до 11:45 — при поданні заяви у відділенні | з 14:00 до 16:00 * |
* наступного робочого дня/робочого дня, визначеного нормативними актами НБУ, які застосовуються банком на момент здійснення операції.
Банк приймає до виконання заяви клієнтів за умови
1) достатнього покриття на поточному рахунку клієнта в АТ «КРЕДОБАНК» в національній/іноземній валюті;
2) подання клієнтом пакету документів, що є підставою для купівлі/обміну іноземної валюти та інших необхідних документів для здійснення аналізу фінансової операції та їх учасників згідно 8 постанови НБУ від 2 січня 2019 р.
За додатковою інформацією просимо звертатися у відділення банку.
Базовий пакет документів
Базовий пакет для переказу безготівкової іноземної валюти для розрахунків за торговою операцією:
- платіжне доручення в іноземній валюті — надсилаються з використанням системи дистанційного обcлуговування iFOBS;
- договір з нерезидентом, оформлений відповідно до вимог законодавства України, в якому передбачені розрахунки у валюті операції та в банківських реквізитах клієнта вказаний поточний рахунок в АТ «КРЕДОБАНК».
Якщо в реквізитах зазначений поточний рахунок, відкритий в іншому уповноваженому банку, то операції за договором будуть обслуговуватись лише після отримання поштою НБУ від іншого уповноваженого банку інформації щодо обсягів купівленої/обміняної/переказаної іноземної валюти, незавершених операцій та інформації з реєстрів митних декларацій для подального обслуговування зовнішньоекономічного договору в АТ «КРЕДОБАНК. Банк, в якому обслуговується зовнішньоекономічний договір надає вищезазначену інформацію виключно на запит АТ «КРЕДОБАНК», який надсилається не пізніше третього робочого дня з дня отримання письмового звернення клієнта. В письмовому зверненні клієнт повинен вказати: номер і дату зовнішньоекономічного договору, назву нерезидента, назву та МФО банку в який необхідно надіслати запит.
- документи, передбачені для документарної форми розрахунків (акредитив, інкасо), вексельної форми розрахунків, якщо така форма розрахунків передбачена в договорі
Додаткові документи:
- інвойс (рахунок, специфікація, додаткова угода, коносамент) — документи передбачені зовнішньоекономічним договором як невід'ємна частина договору, або документ визначений як підстава для здійснення оплати в тому числі попередньої;
- якщо мета купівлі/обміну іноземної валюти є оплати за фактом поставки нерезидентом продукції з увезенням на територію України, то купівля валюти можлива тільки при наявності інформації про ввезення на територію України продукції, в електронному реєстрі митних декларації, що надійшов на адресу АТ «КРЕДОБАНК» або довідки іншого уповноваженого банку-одержувача реєстру, в якій зазначена вся наявна інформація про митну декларацію із обов’язковим зазначенням суми, що передається на валютний контроль в АТ «КРЕДОБАНК. Така довідка передається іншим уповноваженим банком на адресу АТ «КРЕДОБАНК» виключно з використанням пошти НБУ;
- Якщо мета купівлі/обміну іноземної валюти є оплата нерезиденту за фактом отримання послуг (виконання робіт/імпорту прав інтелектуальної власності) — Акт прийому-передачі послуг (робіт/прав інтелектуальної власності) або інші документи, що підтверджують факт надання послуг (робіт, прав інтелектуальної власності);
- Якщо мета купівлі/обміну іноземної валюти — для оплати нерезиденту за фактом поставки продукції за межами України (без ввезення) — договір з нерезидентом, який передбачає продаж продукції нерезиденту за межами України та зарахування виручки від її продажу на рахунки резидента в уповноважених банках або документи, що підтверджують потребу використання резидентом продукції для власних потреб за межами України.
Увага! Цей список документів не є вичерпним, залежить від конкретної операції — банк може вимагати інші документи, передбачені зовнішньоекономічним договором або необхідні для здійснення ним аналізу фінансової операції та їх учасників на виконання вимог 8 постанови НБУ від 2 січня 2019 року.
ВАЖЛИВО!
- Документи складені іноземною мовою, повинні бути перекладені на українську мову (переклад засвідчується особою, яка має офіційний дозвіл на здійснення перекладів) або нотаріально завірені у Україні. Не перекладаються на українську мову документи текст яких викладено іноземною мовою з одночасним його викладенням українською мовою.
- Копії документів, повинні бути належним чином завірені підписом клієнта (для юридичних осіб — резидентів — підписом керівника (перший підпис в картці зразків підписів) або іншого керівника клієнта, якому надані повноваження на засвідчення документів згідно розпорядчих документів, і відбитком печатки клієнта (необов'язково) або нотаріально.
Документи, що є підставою для здійснення валютної операції можна надсилати до банку в електронній формі використовуючи систему дистанційного обслуговування iFOBS, шляхом сканування з оригіналу документу на паперовому носії інформації, приєднання документу в систему та засвідчення електронно-цифровим підписом.